Begin januari lanceerde Hillewaere Vastgoed - in samenwerking met de vzw Centrummanagement - de WIT-stickeractie tegen leegstaande handelspanden in Turnhout.

Dit als reactie op de toenemende leegstand in Turnhout. Niet alleen ontsiert de leegstand het winkelcentrum. Maar ook, hoe minder handelszaken, hoe minder passage voor de overblijvende winkels en horecazaken. De recente passantentellingen spreken voor zich.

Reden genoeg om de strijd aan te gaan tegen de achteruitgang van het straatbeeld. De slogan “WIT, Welkom In Turnhout, Werk In Turnhout” staat symbool voor het nieuwe evenwicht dat we in het centrum zoeken: een gezonde mix van horeca, winkels, kantoren en wonen. Kortom, een gezellige woon-, werk- en winkelstad!

Eén van de manieren om dit te verwezenlijken is om het straatbeeld op te fleuren door leegstaande handelspanden te voorzien van kunstige raamstickers. Op deze manier trachten we de leegstaande handelspanden meer onder de aandacht te brengen van potentiële kandidaat-huurders en beter te beschermen tegen eventueel vandalisme.

We lanceerden hiervoor een wedstrijd. De reacties op onze WIT-stickeractie waren uitermate boven verwachting! Een groot aantal kunstenaars/grafische talenten hebben hun ontwerpen voor 31 januari jl. ingestuurd. Een overzicht van deze inzendingen kan u terugvinden op onze facebookpagina “Hillewaere Makelaars”.

Bekijk het fotoalbum rechtstreeks op volgende url: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.329462420431413.81989.124929274218063&type=3&l=d1c57ce5f0

Eén inzending trok onze bijzondere aandacht. Een concept dat meer inhield dat het louter upgraden van een etalage. Een idee dat verder gaat, veel verder...  Dit voorstel zal niet enkel de leegstaande panden opfleuren, maar ook het publiek prikkelen om een tour te maken doorheen het stadcentrum. Een tour? Ja, een illusion-tour! Een vorm van gratis attractie met illusions… Deze beelden zullen ervoor zorgen dat mensen effectief blijven staan voor de leegstaande panden en ook effectief de andere illusions zullen willen zien. Wij zijn van mening dat dit ontwerp tevens perfect aansluit bij Turnhout 2012, cultuurstad van Vlaanderen. Tot slot, zullen op de etalages QR-codes geplaatst worden die geïnteresseerde kandidaat-huurders/kopers onmiddellijk doorverwijzen naar de website-url waar meer informatie staat over het betreffende eigendom. Door de combinatie van al deze facetten, kiest Hillewaere voor dit creatieve idee van Peter Van Tilborg van de firma 2bwached.com. Proficiat, Peter!

Eerstdaags zullen we starten met de uitvoeringsfase van onze stickeractie. Meer hierover verneemt u kortelings.